Boodschappen Begeleiding Dienst

Uit het Witte Vlekkenplan werd eind 2016 al duidelijk dat veel ouderen hulp nodig hebben bij het in huis halen van de boodschappen.
Veel Supermarkten willen de boodschappen wel bij de mensen thuis brengen, maar dan moeten ze wel eerst zelf naar de winkel komen om inkopen te doen en deze te betalen. Of ze moeten boodschappen via het internet bestellen. Op beide vlakken hebben we – als het om kwetsbare ouderen gaat – knelpunten gezien, waar we met onze boodschappen begeleiding wat aan willen en kunnen doen.

Wat doet de boodchappendienst?
We willen kwetsbare ouderen op een aantal verschillende manieren helpen met het in huis halen van de dagelijkse boodschappen:

  1. Een vrijwilliger wandelt met de klant (evt. met stok, rollator, rolstoel of scootmobiel) naar de winkel. De vrijwilliger helpt bij het doen van de boodschappen. De klant rekent wel zelf af. Deze service is gratis.
  2. Een vrijwilliger haalt de boodschappen voor de klant. De klant geeft voldoende contant geld mee. De vrijwilliger mag NIET pinnen of voorschieten. Eventueel kunnen we een afspraak met de winkelier maken over een factuur en machtiging tot incasseren. De service van de vrijwilliger is gratis.
  3. Een vrijwilliger helpt bij het online bestellen van de boodschappen. Betaling vindt plaats via een betaalmiddel van de klant. De supermarkt brengt de boodschappen thuis. Afhankelijk van de gekozen winkel kunnen hier 
    kosten  aan verbonden zijn. De service van de vrijwilliger is wel altijd gratis.


We zoeken naar mensen die bereid zijn om één of twee keer per week een uurtje van hun vrije tijd op te offeren, om een oudere te helpen.

Ben jij:

  • 16 jaar of ouder
  • Betrouwbaar (VOG wordt aangevraagd)
  • Maatschappelijk betrokken
  • Geduldig, empathisch vermogen
  • Bereid om minimaal 1-2 uur per week  te besteden

Neem dan snel contact op met Nel Jense, projectleider Boodschappendienst: 06-23409418.
Mailen kan ook: bbd@uvv-zoetermeer.nl