De boodschappendienst staat voor een fikse uitdaging: Nu we met z’n allen thuis moeten blijven, is dat uiteraard geen pretje. Maar hoeveel erger is het voor oude mensen die veelal helemaal alleen zijn. Hoe kom je aan je boodschappen als je de deur niet uit kunt en ook niemand contact geld aanpakt?
Daar hebben we een hele mooie oplossing voor bedacht, zodat de boodschappendienst toch dóór kan in deze barre tijden. Waar het op neerkomt is dat vrijwilligers de kosten met hun eigen pinpas betalen. Er is een gemeentelijk fonds dat garandeert dat vrijwilligers – nadat ze de kosten hebben gedeclareerd – binnen 24 uur worden terugbetaald. De cliënt betaalt aan de de beheerder van het fonds.

De openingstijden van de Boodschappendienst zijn tijdelijk opgerekt. Voorheen waren we open op werkdagen van 09:00 tot 11:00 uur. Nu blijven we bereikbaar tot 16:00 uur. Er is samenwerking gezocht met Piëzo, Palet Welzijn, Stichting Present en de gemeente Zoetermeer. Zij zorgen ervoor dat ouderen die iemand nodig hebben voor de boodschappen bij ons terecht komen.
We verwachten er de komende dagen heel erg veel……
Via de nieuwe website ZoetermeerVoorElkaar hebben zich inmiddels plm. 50 nieuwe vrijwilligers aangemeld, die we straks allemaal zouden kunnen inzetten.
Zojuist zijn mijn boodschappen geleverd, helemaal geweldig, maar er zit alleen geen brief bij met betalingsverzoek.
Sorry voor de late reactie. Het was even een hectische bedoening.
Het is allemaal nieuw voor ons. Maar inmiddels is het wel opgelost.