We zoeken een Coördinator voor de Boodschappendienst

Achtergrondinformatie
Plusminus 50 UVV vrijwilligers doen elke week boodschappen met en/of voor (veelal oudere) mensen die dat zelf niet meer (zelfstandig) kunnen. Er zijn verschillende vormen:

  1. De vrijwilliger doet boodschappen voor de klant en betaalt deze in eerste instantie ook zelf. De vrijwilliger declareert de kosten bij UVV. Die betaalt de vrijwilliger. De klant betaalt aan UVV.
  2. De vrijwilliger doet boodschappen voor de klant. Die geeft de vrijwilliger contant geld mee.
  3. Vrijwilliger en klant doen samen boodschappen. De klant rekent zelf de boodschappen af.

Klanten en vrijwilligers kunnen UVV elke werkdag tussen 09:00 en 11:00 uur bereiken via telefoonnummer 079-2040809. Er zijn vrijwilligers in een rooster ingedeeld om de telefoon op te nemen.  Zo heeft elke vrijwilliger slechts één of twee dagen in de week dienst.

Af en toe meldt zich een nieuwe klant voor de Boodschappendienst. Veelal via een zorgverlener, zoals de wijkverpleging of praktijkondersteuner. Dan moeten wij dus op zoek naar een vrijwilliger die kan en wil helpen. Maar doorgaans hebben we die niet op de bank zitten en dus moeten we min of meer doorlopend nieuwe vrijwilligers werven.

Een tweede reden om te zoeken naar nieuwe vrijwilligers is het verloop. Zo af en toe stopt er een vrijwilliger mee. Vanwege verhuizing, een andere baan, of omdat ze het werk niet meer zo leuk vinden.

En verder zijn vrijwilligers net echte mensen. Soms worden ze ziek en ze gaan af en toe ook wel eens met vakantie. Het zou mooi zijn als de dienstverlening aan de klant in zulke gevallen dan zo veel mogelijk doorgaat. Dan heb je dus vrijwilligers nodig die zo af en toe eens willen bijspringen voor een andere klant.  

De coördinator houdt een intakegesprek met elke nieuwe klant die zich heeft aangemeld om vast te kunnen stellen of deze klant echt gebaat is bij de dienstverlening van de Boodschappendienst. Soms zijn er namelijk andere, beter passende oplossingen.

Ook met elke nieuwe vrijwilliger wordt altijd een intakegesprek gevoerd, om er achter te komen of en zo ja op welke manier de vrijwilliger kan worden ingezet. Na het intakegesprek wordt de nieuwe vrijwilliger zo snel mogelijk gekoppeld aan een wachtende klant. Bij voorkeur wonen klant en vrijwilliger in dezelfde wijk, maar dat scenario is helaas niet altijd mogelijk. Dat vergt dan soms flexibiliteit van een vrijwilliger en ook wel wat improvisatietalent van de coördinator.

De vacature
De huidige coördinator van de Boodschappendienst regelt ook al alles omtrent Begeleid Vervoer van UVV en de Klussendienst van het Gilde Zoetermeer. Dat wordt nu toch echt wat teveel van het goede. We zoeken dus iemand die het leuk vindt om de Boodschappendienst te gaan coördineren.
Uiteraard zorgen we voor een gedegen inwerktraject en een warme overdracht van de lopende werkzaamheden.

Lijkt het jou wat? Neem dan snel contact met ons op via telefoon 079-2040809. Dit nummer is alleen bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 11:00 uur. Mailen kan wel 24/7: bbd@uvv-zoetermeer.nl

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *